POLITYKA PRYWATNOŚCi
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych użytkowników Witryny. Użytkownicy mogą za pośrednictwem Witryny, kontaktować się z Administratorem, zapisać się na newsletter, przeglądać ofertę sklepu internetowego più bello, zapoznawać się z marką più bello, założyć profil użytkownika w sklepie umożliwiającym przechowywanie danych użytkownika wykorzystywanych przy składaniu zamówień, zawrzeć za pośrednictwem sieci internet umowę zakupu produktów oferowanych w sklepie.
Informacje zawarte w Witrynie w tym w niniejszym dokumencie są sprawdzane pod kątem poprawności. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i poprawek.
Wszelkie dane wprowadzane przez Użytkownika w Witrynie o ile identyfikują lub mogą w zestawieniu z innymi danymi identyfikować Użytkownika podlegają niniejszym postanowieniom.
Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby dostarczania witryny
Tożsamość administratora danych osobowych
Administratorem danych osobowych użytkowników zbieranych za pośrednictwem Witryny, w tym osoby korzystające z funkcjonalności skrzynki kontaktowej (dalej łącznie „Użytkownicy”) jest Joanna Karpińska e-life spółka z siedzibą w Poznaniu przy ul. Jasna Rola 42, zwaną dalej „Administratorem”.
Dane kontaktowe administratora danych osobowych
Joanna Karpińska e-life.
ul. Jasna Rola 42/46
61-609 Poznań
e-mail: kontakt@piubello.pl
tel. +48 729 975 411
Zbieranie danych osobowych za pośrednictwem Witryny
Dane osobowe Użytkowników Witryny są zbierane i przetwarzane w zależności od sposobu, w jaki Użytkownik korzysta ze Witryny. Dane osobowe Użytkownika mogą być zbierane i przetwarzane w związku ze świadczeniem usług oferowanych przez Witrynę, w tym w związku z udzielaniem odpowiedzi na pytania, operacyjności Witryny, rejestracją profilu (konta w sklepie), złożeniem i realizacją zamówienia. W dwóch ostatnich przypadkach Użytkownik powinien zapoznać się z Regulaminem dostępnym na podstronie Witryny.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych, które są niezbędne do korzystania z danej usługi Witryny może uniemożliwić Użytkownikowi korzystanie z tej usługi.
Cele przetwarzania danych osobowych
Dane Użytkowników Witryny (nie posiadający konta) w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii, przetwarzane są w następujących celach: świadczenia usług drogą elektroniczną polegających na prezentowaniu Użytkownikom treści zamieszczonych na Witrynie, oraz udostępniania formularza kontaktowego; obsługi zamówień składanych bez rejestracji konta w Witrynie; obsługi reklamacji.
Dane Użytkowników Witryny (posiadający konto) podane Administratorowi w formularzach dostępnych w Witrynie, w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii, przetwarzane są w następujących celach: świadczenia usług drogą elektroniczną polegających na prowadzeniu i obsługi konta (w tym świadczeniu usługi schowka danych niezbędnych do realizacji zamówień), obsługi zamówień składanych przez zarejestrowanego Użytkownika; prezentowania historii zamówień; obsługi reklamacji.
Dane zbierane w ramach skrzynki kontaktowej przetwarzane są na potrzeby udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie.
Dane zbierane w ramach newsletter przetwarzane są na potrzeby wysyłki informacji handlowych do Użytkownika, który wyraził na to zgodę.
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Podstawą prawną przetwarzania danych Użytkowników Witryny (nie posiadających konta oraz posiadających konto) są przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, która przewiduje zawieranie umów dot. świadczenia usług drogą elektroniczną (podstawa: art. 6 ust. 1 pkt b) Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych) – w zakresie danych zbieranych obligatoryjnie, oraz zgoda Użytkownika w zakresie danych które Użytkownik może podać z własnej woli (art. 6 ust. 1 lit a) Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych.
Podstawą prawną przetwarzania danych osób korzystających ze skrzynki kontaktowej jest uzasadniony interes Administratora polegający na niepozostawianiu złożonego z własnej inicjatywy Użytkownika zapytania bez odpowiedzi (art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych).
Podstawą prawną przetwarzania danych w celach analitycznych i statystycznych zbieranych z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics, jest wyraźna zgoda użytkownika wyrażona przy wejściu na Stronę (na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych).
Podstawą prawną przetwarzania danych w zakresie realizacji zamówienia złożonego przez Użytkownika i jego późniejszej obsługi, w szczególności procesu reklamacyjnego, jest realizacja umowy sprzedaży zawarta między Użytkownikiem a Administratorem (podstawa: art. 6 ust. 1 pkt b) Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych – w zakresie danych wymaganych przez Administratora, oraz dobrowolna zgoda Użytkownika w zakresie w jakim Użytkownik podaje dane fakultatywne, nie wymagane przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit a) Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych.
Informacje o odbiorcach danych osobowych i przekazaniu danych do państwa trzeciego
Dane osobowe Użytkowników mogą zostać ujawnione innym podmiotom wyłącznie w celach związanych przedmiotowo z dostarczaniem Witryny, oraz realizacją umowy sprzedaży zawartej z wykorzystaniem Witryny, oraz organom uprawnionym z mocy przepisów prawa.
Administrator powierza przetwarzanie danych podmiotowi świadczącemu usługi utrzymania Witryny na serwerze, świadczącego usługi programistyczne – w celu utrzymania Witryny i jej modyfikacji; podmiotom dostarczającym komponenty (usługi) dla Witryny – w celu ich prawidłowego funkcjonowania (np. funkcjonalność umożliwiająca kontakt ze sklepem, wystawiania faktur sprzedażowych/paragonów), firmom kurierskim w celu wykonania umowy sprzedaży. Podmiotom dostarczającym usługi płatności online za zamówione produkty nie są udostępniane dane osobowe Użytkowników w celu realizacji płatności, ale jedynie unikalny identyfikator powiązany z zamówieniem.
Dane Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie danych w celach statystycznych i analitycznych zbieranych z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics przy wejściu na Stronę zostaną powierzone spółkom z grupy Google na potrzeby stosowania na Stronie narzędzi analitycznych Google Analytics. Przekazywanie danych do innych państw znajdujących się poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego następuje na podstawie wzorcowych klauzul umownych. Przekazanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy nie wpływa na możliwość korzystania z praw osoby, której dane dotyczą, w tym prawa uzyskania dostępu i kopii danych (w takich sprawach proszę kontaktować się bezpośrednio z Administratorem).
Z zastrzeżeniem powyższego dane Użytkowników nie są przekazywane poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane
Dane Użytkownika zbierane w związku z przeglądaniem Witryny przez Użytkownika są przetwarzane przez okres 2 lat jednak nie dłużej do czasu cofnięcia zgody przez Użytkownika lub wyczyszczenia zawartości plików cookies w przeglądarce z której usług Użytkownik korzysta.
Dane Użytkownika zebrane w związku z założeniem profilu (konta) w sklepie są przetwarzane przez okres obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną tj. do czasy rezygnacji z konta przez Użytkownika lub wypowiedzenia tej umowy przez Administratora.
Dane Użytkownika zbierane w związku z realizacją umowy sprzedaży zawartej z Administratorem, oraz tzw. historia zakupów, są przetwarzane przez okres 3 lat od daty dostarczenia zamówienia na adres Użytkownika dla celów obrony przed roszczeniami Użytkownika.
Dane Użytkownika zbierane w związku z zapisaniem się na newsletter czy zadaniem zapytania przez skrzynkę kontaktową są przetwarzane przez okres odpowiednio do czasu cofnięcia zgody przez Użytkownika oraz udzielenia odpowiedzi na zapytanie.
Prawa osób, których dane dotyczą
Informujemy, iż każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz może żądać ich poprawiania, sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych, a także do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie, co pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem ich przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych, osobom, których dane są przetwarzane przysługuje skarga do organu nadzorczego (do 24 maja 2018 r. jest nim Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych).
Informacja, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym/umownym oraz konsekwencje niepodania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do korzystania ze Witryny, czy udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, zapisania się na newsletter. Wszędzie tam gdzie Administrator pyta o zgodę na przetwarzanie danych osobowych, brak jej udzielenia spowoduje, iż Administrator nie będzie zbierał takich danych.
Przeglądanie Witryny i podstron
Przeglądanie Witryny wiąże się z koniecznością ujawnienia adresu IP oraz danych osobowych zbieranych za pośrednictwem plików cookies i innych technologii umieszczanych przez Stronę na urządzeniu, z którego korzysta Użytkownik. Dzieje się tak, ponieważ każde urządzenie podłączone do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP; na jego podstawie można np. zidentyfikować kraj, z którego dany użytkownik łączy się z siecią.
Dodatkowo – jednak wyłącznie w przypadku wyrażenia stosownej zgody przy wejściu na Witrynę – Witryna gromadzi dodatkowe dane dotyczące odwiedzanych stron takie jak: liczba odwiedzin, kraj, rodzaj przeglądarki, czas wizyty itp. Analizujemy gromadzone dane korzystając z rozwiązania zewnętrznego dostawcy. Aktualnie używamy narzędzi Google Analytics, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Witryny. Informacje te będą wykorzystywane wyłącznie do zbiorczych, anonimowych opracowań statystycznych, co pozwoli na ulepszanie produktów i obsługi klienta niniejszej witryny.
Bezpieczeństwo gromadzonych danych
Dane osobowe i inne dane o charakterze nieosobowym gromadzone za pośrednictwem Witryny przechowywane są na bezpiecznym serwerze zlokalizowanym w obszarze Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a dostęp do danych ma wyłącznie upoważniony personel, przeszkolony z zakresu ochrony danych osobowych i zabezpieczeń systemu informatycznego, jak również zobowiązany do zachowania ścisłej poufności oraz podwykonawcy, z którymi zawarte zostały umowy gwarantujące należyte ich wykorzystanie. Witryna szyfruje dane wprowadzane przez Użytkownika z wykorzystaniem protokołu SSL. Dane osobowe przechowywane na serwerze są również szyfrowane.
Dane osobowe są przetwarzane z zachowaniem środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych zgodnych z wymaganiami określonymi w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz. 1024). Środki zabezpieczenia danych zostaną dostosowane do wymagań Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”), które ma zastosowanie od 25 maja 2018 roku.
REKLAMACJECO DO FUNKCJONOWANIA WITRYNY, PYTANIA I WSPARCIE TECHNICZNE
W celu uzyskania informacji dotyczących świadczonych usług lub wsparcia technicznego dla Użytkowników, Użytkownik może wysłać zapytanie bezpośrednio do obsługi zajmującej się wsparciem technicznym drogą pisemną zgodnie z Regulaminem lub poprzez uzupełnienie formularza kontaktowego zamieszczonego na witrynie. Zapytania Użytkowników, w tym reklamacje na działanie Witryny, będą na bieżąco rozpatrywane przez Administratora. Odpowiedź na zapytanie (reklamację) zostanie przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej podany w zapytaniu (reklamacji).
PLIKI COOKIES
Niektóre z elementów Witryny mogą wykorzystywać pliki cookies, czyli tzw. ciasteczka. Są to małe pliki tekstowe wysyłane do komputera Użytkownika, aby go zidentyfikować, a także poprawić i przyspieszyć niektóre operacje. Pliki cookies są przechowywane na urządzeniu Użytkownika, pomagając w dostosowaniu Witryny do jego osobistych preferencji. Większość plików cookies zawiera nazwę Witryny, czas przechowania oraz unikalny numer. Inne informacje zbierane automatycznie podczas odwiedzania Witryny, to między innymi adres IP, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, system operacyjny, itp. Te dane są zbierane między innymi przy pomocy plików cookies.
Witryna stosuje cookies sesyjne i stałe.
a. Cookies sesyjne: są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika.
b. Cookies trwałe: są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.
Administrator wykorzystuje cookies własne w następujących celach:
a. Konfiguracji serwisu: dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; rozpoznania urządzenia Użytkownika oraz jego lokalizację i odpowiednio wyświetlenia strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb; zapamiętania ustawień wybranych przez Użytkownika i personalizacji interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik; zapamiętania historii odwiedzonych stron w serwisie w celu rekomendacji treści, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
b. Uwierzytelniania użytkownika w serwisie i zapewnienia sesji użytkownika w serwisie
utrzymania sesji Użytkownika w Witrynie (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła; poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Witryny, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki; optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Administratora;
c. Realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych: dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Witryny. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry Urządzenia Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
d. Zapamiętania lokalizacji Użytkownika, poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Witryny, umożliwiając w szczególności dostosowanie dostarczanych informacji do Użytkownika z uwzględnieniem jego lokalizacji;
e. Analiz i badań oraz audytu oglądalności tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych Witryny, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
f. Zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności Witryny.
Administrator usługi wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w następujących celach:
a. zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych np. Google Analytics.
W każdej chwili Użytkownik może ograniczyć Administratorowi dostęp do plików cookies. W tym celu Użytkownik powinien zmodyfikować ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Administrator zastrzega, że zmiana ustawień może doprowadzić do nieprawidłowości w funkcjonowaniu Witryny na urządzeniu, z którego Użytkownik będzie aktualnie korzystać, a w skrajnych przypadkach nawet do całkowitego uniemożliwienia korzystania ze Witryny. Zmiana ustawień polegająca na rezygnacji z umożliwienia zbierania danych z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics, czy też stosowania społecznościowych plików cookies nie powinna w żadnym stopniu ograniczyć możliwości korzystania ze Witryny.